Wat is targeting?

Wat is targeting?

Targeting is een marketingterm die verwijst naar het richten van jouw advertenties op specifieke doelgroepen.

Het uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk rendement te halen uit de reclamecampagne in de vorm van betalende klanten.

Voordat je kunt beginnen met het targeten van potentiële klanten, is het belangrijk om uit te zoeken wat de doelgroep van jouw bedrijf nu precies is. Doelgroepen kunnen op allerlei verschillende manieren worden onderverdeeld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan demografische gegevens (leeftijd, geslacht, sociale klasse), interesses (sport, koken, kunst) en geografische locatie. Wanneer je weet bij welke groep je de grootste kans hebt om jouw producten of diensten te verkopen, is het tijd om hier jouw advertenties in te zetten. Dit kan je doen in de vorm van banners, videocontent, zoekmachineresultaten en nog veel meer.

Meer gerelateerde begrippen

Videomarketing uitbesteden

Over de auteur

Video Director & Strategist Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.

Laten we connecten via LinkedIn ->